Škola za instruktore joge Šiva Šakti
Tradicionalna Hata i Vinjasa
Radeći već skoro dvadest godina sa ljudima, uvek me je vodila želja da postignem najbolje moguće efekte. Tragajući za najboljim pristupom izgradila sam svoj stil koji se može definisati kao kombinacija vinjase, tradicionalne hate i terapeutske joge. Vrlo su mi važne tehnike relaksacije i meditacije. Moj stil kako često kažu, karakteriše raznovrsnost i prilagodljivost u zavisnosti od grupe, doba dana, trenutnih potreba.
Obuka se organizuje vikendima od 10 do 14h uz još dva časa tokom nedelje u trajanju od 6 meseci. Da bi se znanje kvalitetno usvojilo, smatramo da je ovo minimalan vremenski period da se razume joga u svojoj celovitosti, nauče pravilno sve njene tehnike, upoznaju anatomija i biomehanika i razvije veština vođenja časova. Pa iako je ovo naizgled puno, tokom školovanja shvatimo da je naš put izučavanja joge tek počeo.
Zadak jedne škole je da jasno prenese filozofiju i psiholohiju joge i predstavi pojedincu put samospoznaje. Ipak, ovo nisu znanja koja se primaju intelektom, potrebno je da ona iz intelekta siđu u iskustvo, a za to je potrebno vreme koje zavisi od individualnih faktora. Zato se može reći da nam škola razotkriva put kojim ćemo dugo koračati i pruža nam stabilan oslonac i podršku na tom putu. Tim putem koračamo sa radošću jer nam otkriva znanja koja nismo dobili u školi a za kojima naše biće duboko čezne jer su to znanja o životu i smislu, čovekovoj prirodi i svrsi.
Kada je poziv instruktora u pitanju, tu smo vrlo jasni i dosledni. Posle ovih šest meseci svaki naš student spreman je da postane instruktor. I ne samo to, od nas dobija i priliku da se u tome oproba. Svi naši studenti po dobijanju sertifikata učestvuju u održavanju časova na nekoliko mesta u gradu kao i u našem studiju.
Radeći već skoro dvadest godina sa ljudima, uvek me je vodila želja da postignem najbolje moguće efekte. Tragajući za najboljim pristupom izgradila sam svoj stil koji se može definisati kao kombinacija vinjase, tradicionalne hate i terapeutske joge. Vrlo su mi važne tehnike relaksacije i meditacije. Moj stil kako često kažu, karakteriše raznovrsnost i prilagodljivost u zavisnosti od grupe, doba dana, trenutnih potreba.
Tradicionalna Hata joga dala nam je osnovne principe vežbanja kojima se nema šta dodati. Klasične asane su kruna vežbanja ali ipak, savremeno doba traži i neki drugačiji pristup čoveku a naše životne navike traže i adekvatne modifikacije položaja. Zato je vinjasa koja je poznata kao dinamičniji stil često dobar izbor makar u prvom delu časa dok je zadržavanje klasičnih položaja uvek dobar izbor kada je grupa za to spremna. Zato se studenti obučavaju za vođenje oba stila vežbanja i njihovo kombinovanje. Joga je vrlo dosledna u tome šta joj je cilj – samospoznaja, ali tehnike mogu biti promenljive i zato se prilagođavaju vremenu u kome živimo. To ne znači da tek tako svako od nas kreira nove joge, naprotiv, važno je biti fleksibilan u pristupu ali utemeljen u suštini koja je uvek ista.
Za mene je potpuno irelevantno koji su motivi za vežbanje mojih klijenata. Sa jednakom ljubavlju i posvećenošću uvek imam želju da im dam najbolje moguće iskustvo sebe u datom trenutku. Iskustvo podrške, ljubavi i mira. Ne sukobljavam se sa njihovim uverenjima ili sumnjama samo im pružim iskustvo onog univerzalno dobrog i lepog. Sa lakoćom govorimo svačijim jezikom kada nam je srce na mestu istine koja je univerzalna. Zato, najvažnije je da put joge svedočimo sopstvenim primerom a tada nam neće biti problem da pristup prilagodimo svojim klijentima i pružimo im najbolje moguće u tom trenutku. Veština vođenja časova sa jedne strane je u našem ličnom razvoju ali veliki deo toga se može naučiti.
Postoje četiri glavne oblasti kojima se bavimo u školi
Filozofski, tj. psihološko-duhovni aspekt joge koji nam otkriva širi kontekst samog vežbanja. Joga je praktična metoda za iskustveno otkrivanje naše suptilnije, duhovne prirode. Ona je put samospoznaje. Nijedna nauka nije tako precizno definisala čoveka u svom punom potencijalu, kao i prepreke da u tom potencijalu živi, kao što je to učinila joga. Te prepreke dolaze od identifikacija sa našim grubljim nivoima postojanja u koje spadaju telo, čula i um. Ipak, na tom putu, mi ne zamišljimo i maštamo o nivoima koje ne poznajemo da bismo u njih verovali već upravo počinjemo od tog najgrubljeg koje osećamo kao svoje postojanje i njih izučavamo i upoznajemo. Kada upoznamo svoje telo i svoj um, kao da otklanjamo velove iluzija i sve jasnije vidimo ono što je naša istinska priroda.
Ovaj deo škole se bazira na Patanđalijevim joga sutrama iz razloga što je to najkoncizniji tekst o jogi. Poput matematičkih aksioma nam je precizno i sažeto definisao nivoe probuđenosti, razloge uspavanosti i stepenike do buđenja, tj. samospoznaje. Pored ovoga, upoznajemo se i sa drugim značajnim spisima koji su oblikovali joga filozofiju kakvu danas znamo.
Asane i ostale tehnike. Veoma je važno da budemo obučeni za pravilno izvođenje tehnika joge. Ovde spadaju asane, pranajame, mudre, bande, joga nidra i meditacija.
Anatomija, biomehanika, adaptiranje položaja za savremenog čoveka i razumevanje potreba i mogućnosti čoveka danas. Ono što će nas sigurno izdvojiti kao instruktore jeste koliko razumemo kako asane deluju, koji ih mišići izvode, koje su kontraindikacije i kako pristupiti svakom klijentu prema njegovim potrebama i mogućnostima. Asane ne deluju na neke mistične načine i nije dovoljno samo ih prikazati ljudima i uvesti ih u njih. Upravo suprotno, one mogu biti vrlo opasne ako ih ne izvodimo, podučavamo i prilagođavamo sa razumevanjem.
Metodologija rada. Veština vođenja časova podrazumeva kako pravilne instrukcije tako i dobru procenu kada, koliko i koga moramo da ispravimo, kada i kako da demonstriramo. Kako da sačuvamo svoje telo od povreda dok vodimo časove i kako da nas polaznici prate sa što većom lakoćom. Upravo zbog ovoga, škola prima ograničen broj polaznika kako bi svaki student još tokom trajanja obuke imao priliku da stekne iskustvo vođenja časa i da odmah po završetku škole bude spreman da vodi svoju grupu.

U školi sam ja glavni predavač i trener i prisutna sam tokom cele škole jer je izuzetno važno da, naročito u početku ova znanja slušamo u jedinstvenoj terminologiji. Kada izučavamo nešto potpuno novo, naročito tako osetljive stvari kao što je naša suptilna priroda i kada upoznajemo jednu za nas novu terminologiju, važno je da imamo jednog mentora koji nas u to uvodi.
Upravo zato, u prvom delu škole sva predavanja i časove držim ja uz svoje asistente. U drugom delu škole imamo goste predavače koji produbljuju neke specifične teme, a ovo je ujedno i prilika studentima da upoznaju možda i svoje buduće saradnike. Fizioterapeute, praktičare ajurvede, psihologe, lekare i td. Veoma je važno da u radu sa ljudima znamo šta je naš poziv i naše polje delovanja a kada osobu treba uputiti dalje.
Takođe u poslednjem mesecu škole studenti imaju priliku da upoznaju i razne druge stilove joge preko gostujućih instruktora. Jin jogu, Kundalini jogu, Ajangar jogu, Astanga jogu i td.
Naši studenti rado ostaju u saradnji sa školom

U skladu sa svetskim standardima i preporukama najveće i najznačajnije svetske joga asocijacije, pruža priliku da instruktori nastave svoju edukaciju i prodube znanja iz raznih oblasti joge.
1. IMPROVE ANATOMY AND BIOMECHANICS (50 HOURS)
2. DIVE IN YOGIC TECHNIQUES. WE INTRODUCE YOU TO
IYENGER’S METHODS (50 HOURS)
3. MEET TRADITIONAL WAY (50 HOURS)
4. BE INOVATIVE – KUNDALINI MEETS VINYASA (50HOURS)

Od Mistike do Biomehanike
Edukacija RYS300 namenjena je onima koji su već završili osnovni kurs i stekli bazično znanje o anatomiji, asanama, glavnim joga terminima i sada su spremni da nastave učenje dalje.
Ukoliko osnovnih 200 sati niste završili u našoj školi ili Vidya školi Dragana Lončara, javite nam se da zakažemo intervju da bismo se upoznali sa vašim bazičnim znanjima radi lakšeg praćenja škole.

U ovoj školi imaćete priliku da pratite razvoj joge od njenih početaka do danas. Istraživački okvir tražićemo u relevantnim tradicionalnim i savremenim tekstovima koji su kroz istoriju uticali i formirali jogičku misao: Patanđalijeve joga sutre, Bhagavad Gita, tantrički i vedantički tekstovi, Hatha Yoga Pradipika, Upanišade i mnogi drugi.
Fizički aspekt joge kao i naša metodologija u vođenju časova mora biti utemeljena u znanju i razumevanju ljudskog tela. Baš zato, biomehanika, antropomotorika, funkcionalna anatomija, savremene teorije istezanja, snage, pokreta, mehanizma povreda, uloge autonomnog nervnog sistema, primenjene na asane biće važan deo ove edukacije. Inspirisani znanjima, pripremljeni asanama praktikovaćemo i tehnike meditacije, mudre, mantre, jantre, jame i nijame u svakodnevnom životu, samoistraživanje kao direktan put.
Veoma važan trenutak u razvoju joge je njeno odvajanje mimo religija. Moderna posturalna joga 20. veka je jedna vrlo zanimljiva interakcija Istoka i Zapada. U kvantnim skokovima joga se oslobodila zaostalih velova misticizma. Ono što ujedinjuje jednu profesorku filozofije u dubokoj ljubavi sa vedantom i klasičnom Hatha yogom, jednu učiteljicu savremenih stilova kao što su aštanga i jin joga i jednu učiteljicu tantričkog pristupa jogi, umetničkih sklonosti i levitiranja između tradicionalnog i modernog je ŽAR TRAGAOCA u njihovim srcima.
Pozivamo vas da dogme demistifikujemo znanjem i iskustvom. Da posložimo istoriju i filozofiju jogijske misli. I da se bolje upoznamo sa svojim fizičkim telom. Istražićemo razvoj Hatha joge i njenu vezu sa ostalim vrstama joge, kao i razvoj moderne posturalne joge i smisla asane ili joga položaja.
Imamo četiri glavna cilja škole i tiču se filozofsko duhovnog aspekta joge, anatomije i biomehanike, upoznavanje novih pristupa u metodologiji rada i na kraju produbljivanje lične prakse i iskustva.
Sistematično izučavanje svih relevantnih tekstova, kako tradicionalnih tako i savremenih koji su formirali jogu kakvu danas poznajemo. Vedski i tantrički tekstovi dali su dva pravca filozofske misli koji se vešto prepliću u praksama joge, u jednoj otvorenoj potrazi sa istinom. Kada je cilj ispred puta onda se čak i fundamentalno suprotne filozofije, dualističke i nedualističke lako susreću i podržavaju. Patanđalijeve joga sutre su uvek deo svake joga škole kao jedna neprevaziđena sistematizacija filozofije joge jer nam daju matematički preciznu definiciju cilja joge i čovekove prirode. Zašto nismo utemeljeni u istini o sebi i kako da to dostignemo. Ipak, Patanđali nam nije gotovo ništa rekao o Hatha Yogi koja je nastala iz tantre niti o Karma yogi ili Bhakti yogi o kojima nam govore Vede i pre svega Bhagavad Gita. Sistematično i sveobuhvatno proći ćemo kroz istoriju razvoja joge i ključne filozofske doktrine kako bismo sasvim razumeli i praksu. Bhagavad Gita, Tantraloka, Joga sutre i drugi vedantički i tantrički tekstovi proučavaće se detaljno, jer smo za ovaj kurs pripremili i prevode određenih bitnih odlomaka klasičnih tekstova, tako da će studiranje biti dostupno na srpskom. Takođe ćemo se baviti velikim učiteljima 20.veka čiji su životi bili oličenje joge i koji su bitno uticali na širenje istočne mudrosti na zapad.Neke od tema:
1. Šravana, manana, nididjasana – čuti istinu, kontemplirati o istini i realizovati istinu. Vede, upanišade, mahavakje (velike izreke)
2. Tat tvam asi- satćit anada.
3. Štula šarira, sukšma šarira, karana šarira – fizičko telo, suptilno telo, kauzalno telo. Povezivanje ključne terminologije o energetskoj anatomiji našeg postojanja. U kakvoj su korelaciji naše fizičko telo sa našim psihičkim i duhovnim telom. Svu terminologiju koju često čitamo, pokušaćemo da razmemo i sistematizujemo. Čakre, koše, elementi i fiziologija.
4. Sadana pada ( Patanđalijeve joga sutre, pre svega 2. poglavlje) iz ugla Vedante i Tantre
5. Atmavičara – put samoistpitivanja, kao direktan metod
6. Bagavat gita (3. i 12. Poglavlje) – Karma joga i Bakti joga
7. Mahatme 20. Vek: Ramakrišna, Vivekanada, Meher Baba, Ošo, Krišnamurti, Jogananda, Jogiramsuratkumar i td. Učitelji koji su realizovali ova znanja najveći su izvor inspiracije i razumevanja.
8. Istorija joge od Veda, preko tantre do susreta sa zapadom do danas.
Drugi cilj naše škole je spajanje drevnih znanja o joga asanama i telu sa modernism istraživanjima u okviru biomehanike i teorije pokreta, istezanja, mehanizama povreda i adaptacija. Proći ćemo detaljno kroz anatomiju svih važnih asana i vežbaćemo da razumemo funkcionisanje tela iz svih uglova. Mogućnosti i ograničenja sa nivoa skeleta, adaptibilnost mekog tkiva, ulogu centralnog nervnog sistema, kako naša percepcija utiče na naše mogućnosti, koji su mehanizmi kojima mozak rešava zadatke. Kako moderna nauka vidi telo i kako to primeniti na jogu. Razumeti telo današnjeg čoveka i uz adekvatna znanja o anatomiji i biomehanici kao i znanja o cilju joge razvijati metodologiju za najbezbednije i najefikasnije dolaženje do cilja. Neke od tema:
Susret klasične joge i nauke u pristupu telu.
Poreklo moderne joge: 15-20. vek – zapadni ezitericizam i pre-kolonijalne indijske tradicije
Razvoj moderne posturalne joge: 20. vek – interakcije zapadnih i istočnih praksi i formiranje novih stilova joge
Tendencije moderne posturalne joge: 21.vek – uticaj biomehanike i nauke o pokretu i vežbanju
Budućnost moderne joge: 21.vek i veštačka inteligencija
100 sati prakse biće organizovane kroz vežbanje u terminima u studiju koje drže Mirela, Ana i Dragana. Hata, Vinjasa, Jin i Aštanga joga. 5 dana povlačenja u predivnom prostoru Avalačala na Trešnji biće prilika da zaronimo u naprednije prakse kao što su pranajame, meditacije, mantre, krije.

Obuku su kreirale i vode tri učiteljice koje jogu neprekidno i uče i podučavaju skoro dve decenije. Njihovi putevi i znanja su potpuno različiti, pa je baš to prilika i inspiracija za kokreiranje ove škole jer joga nije monolitna tvorevina već suprotno tome, raznovrsna na mnogo načina.
Joga ima čvrste korene u tradicionalnim tekstovima, ali kada su njene metode u pitanju ona je živa, promenljiva i adaptibilna za svakog pojedinca, svako vreme, svaku kulturu. Mnogo je autentičnih puteva joge.
